23.08.2007 (Čt) Luky
|
15.07.2007 (Ne) Luky Táta se rozhodl vyvětrat pavouky a vyrazil do Litohlav na Rokycansku na vrch Kokotsko, kde se zúčastnil pravidelnosti v závodu do vrchu. Bez měření času, jen se tak spíš svézt. Byl děsnej hic a je problém s chlazení. Takže se teď vymýšlí další vynález, mělo by to trochu pomoct, necháme se překvapit ;o)
|
09.05.2007 (St) Luky Sraz máme zdárně za sebou, opět jako pořadatel. Ale i tak jsem se na náměstí aspoň trochu sklouznul, když jsem závodícím ukazoval kudy mají slalomovat. Viz toto video (5.1Mb). Potěšil mě pohár za třetí místo v soutěži o Nejhezčí repliku srazu. No a vzhledem k tomu, že vítězná 120S Rallye se utopila při Rally Vltava v nějakém kachním rybníčku, doufám že na Podzim to bude stříbro :o) Krásný kalíšek :o) Můj první nezávodní A na závěr bych chtěl ocenit kluky z naší party, že po vzájemné srážce při cestě na seznamovací jízdy nějak zázračně minuli nastavený zadní roh litra, který tímto přežil bez úhony :o)
|
12.04.2007 (Čt) Luky Dneska mi přišly na emil další fotky, nevypadá to z nich že by táta jel zas až tak opatrně jak říkal... :o)
|
11.04.2007 (St) Luky Navzdory všem předsevzetím že s autem se závodit nebude, táta oblepil auto izolepou aby se moc neotřískalo od kamínků, na sedadlo spolujezdce naložil ségru a společně vyrazili v neděli do Starého Smolivce sklouznout se na Pošumavském poháru. Jeli samozřejmě bez nároku na výsledek, jen tak se vyřádit a neublížit autu. To přestálo zátěžový test bez větších problémů, dokonce i izolepa zafungovala a až na prasklinu v laku na zadním lemu nejspíš neodšlo žádných úhon. Myslím že na podzimní část Pošumavského poháru vyrazím já :o)
|
31.03.2007 (So) Luky Dneska jsme se vyrazili podívat do Klatov do Investelu na novou Fabii, dokonce jsme tam měli připravené čestné místo (díky Romane :o) Zkušební jízda dopadla celkem dobře, jen vyhořela 30A pojistka od větráku, tak teď je tam 40A. Jestli ta nevydrží, tak už nevim... A pak jsem udělal pár foto, některé se myslím celkem povedly
|
21.03.2007 (St) Luky Dneska jsem konečně přivezl látku na potažení středního dílu sedaček. Je dost podobná té původní, jen malinko červenější. Takže se můžem konečně pomalu hnout z místa a dodělat interiér
|
19.03.2007 (Po) Luky Tak na autě už je gumový pabouk držící i přední kapotu po vzoru dobových soutěžáků. Navíc přibyl i hliníkový plech pod nádrží a přední nápravou (ten nám zbyl na půdě od dob kdy bratranec jezdil s litrem soutěže). No a taky už jsou obaleny trubky vedené interiérem a rám ve dveřích takovým tím pěnovým tentononc, to aby to stopařky neokopaly podpatkama :o)
|
11.03.2007 (Ne) Luky
|
09.03.2007 (Pá) Luky Tak dneska jsem si přivstal a pln svěžesti vyrazil do dílny. Tam jsem doleštil zbývající lišty a nacvakal je na blatníky. Po obědě jsem zajeli seštelovat geometrii. Pak jsem vykutálel a namontoval loukotě. No a pak bylo co? Pak jsme přece vyrazili na pořádnou zkušební jízdu!! Auto jede jako utržený ze řetězu, fakt mě to překvapilo. A až si všechno sedne a zajede tak pojede ještě líp. A podvozek je neuvěřitelně tvrdej, ale to se snad taky trochu rozchodí, protože je to fakt kostitřas. Celkově se mi to moc líbilo, vůbec jsem nechtěl vystoupit. Zjištěné závady: hrozně hučí převody a nejspíš kolem náhonu tachometru teče olej, takže asi někde seženeme jinou převodovku a vyměníme to. Brzdy moc nebrzdujou, ale to si snad sedne. Nějak zlobí tachometr (při ustálené rychlosti cca 90 km/h vylezla najednou rafička až někam za roh :o) a asi i otáčkoměr, občas zůstává viset. Viset jednou zůstala i druhá klapka a pak byl kapku vyšší volnoběh (asi tak 3000). To už je ale snad odstraněno. Celkově hodnotím auto jako povedenou prácičku, i když ještě něco málo chybí (světelná rampa, zbytek masky, a něco málo v interiéru, jako třeba potahnout sedačky a doladit pásy). Škoda jen že jsem si dneska slíbil že budu psát bakalářku. Ale myslim že se půjdu ještě svézt :o) Tak tady jsme ještě doma... ... a tady už na letišti Něco málo interiéru
|
06.03.2007 (Út) Luky Tak táta včera nalil benzín, doplnil lékárničku a podobné (ne)potřebnosti a vyrazil do ulic na první delší opatrnou zkušební jízdu. Auto jede prý až překvapivě dobře, hodně drncá, všechno chrastí, hučí v převodech, prostě jako opravdový závoďák :o) Reference o chlazení moc nejsou, zas tolik a takovým tempem se s tím nenajezdilo. Jen když prý sepne větrák tak to fouká kapsama ven a topenim do tunelu, čili pod zadní kapotou je přetlak, což neni moc dobrý. Takže se bude jezdit s přistevřenou, což se mi zrovna moc nelíbí :o( Já byl bohužel ve škole takže jsem se nesvez :o(((
|
16.02.2007 (Pá) Luky Jak jsem už psal, auto bylo moc vysoko. Takže přední náprava šup ven, pružiny říz říz a po přidání podložek na odklon přední náprava šup zpátky. Tady už je vidět snížený předek. Takhle se ty přední kola budou v zatáčkách pěkně zakusovat do asfaltu, ne? :o) A tady už je snížený i zadek. Tady to proběhlo aplikací předních pružin ze staré Octavie, tak uvidíme co to udělá na silnici Zrcátka, pěkně v laku, teď ještě čekají na vypouklá sklíčka od Davese Detail pásu
|
14.01.2007 (Ne) Luky Dneska jsme si udělali malý výlet na dvoreček a u té příležitosti jsem vyrobil pár fotek Už aby tam ty kola byly, co? Už je namontovaná i lyžina (no, neni teda moc vidět) Včera jsem si hrál s mřížkama do blatníků, až budou vhodné šroubky tak šup tam s nima Poznatky: budou se muset rozhodit nápravy fiknout péra, je to moc vysoký a zadek podšitej. A vpředu přidat nějakou tu podložku na odklony. Přeci jen je to (skoro :o) závoďák, tak to nemůže mít světlou výšku jako traktor...
|
06.01.2007 (So) Luky Na autě už jsou troje dveře, dveře u řidiče budou z nedostatku místa namontovány až po dodělání elektriky v interiéru, aby nedošly k úhoně. Dále přibylo přední i zadní okno (přední se mi podařilo sehnat nové, lepené, ale před spolujezdcem je bohužel slušná rýha). No a z lakovny jsme přivezli přední blinkry ve stříbrné metalíze, protože už nebyly nic extra. Není to sice ideální řešení, ale pořád levnější než repliky
|
17.12.2006 (Ne) Luky Auto už jezdí. Zatím jen tak po dvoře, bez dveří a oken, ale jezdí!!
|
25.11.2006 (So) Luky Tak tedy ještě něco málo fotek. Moc víc jich teď neudělam, v dílně není kolem auta moc prostoru takže si není kam stoupnout s foťákem, už takhle jsem tam prováděl dost akrobatické kousky Tady ještě aktualizace dnešní práce - instalace nového výrobního štítku, nárazníku (mezi ním a výfukem není moc místa, snad to bude v pohodě) a lišty zadní kapoty
|
24.11.2006 (Pá) Luky Nedočkaví? :o) Takže opět něco málo povídání a obrázků. Motor už je v autě nadobro, už i bežel, jen tak lehce na volnoběh, zatím se zdá vše ok. Chladič už má elektrický větrák, ale když sepne, ohromným způsobem poklesnou otáčky motoru jakej to má odběr. Takže snad to nahrazení řemenového pohonu elektrickým nebude kontraproduktivní. Větrák sice fouká opravdu hodně, ale ten odpor alternátoru... No uvidíme. Brzdy a spojka už fungujou, takže auto už je teoreticky pojízdné. No, a zezadu už to vypadá jako opravdové auto. Mřížce v zadním čele jsem přihul lamely víc vodorovně aby nekladly takový odpor vycházejícímu vzduchu. Tady je vidět jak jsme myslím vcelku originálním způsobem vyřešili vývod z chladiče. Zároveň si můžete trochu prohlídnout šachtu k chladiči která je vytvořena aby se nám vzduch z náporu nerozprsknul v tom meziprostoru a šel hezky skrz chladič A takhle vypadají sedačky MTX kterým musíme teď přečalounit prostřední část, koženka po stranách je ještě ok
|
10.10.2006 (Út) Luky Tak... Litr, ještě nedokončen, a už má sestru (nebo bratra? - to je fuk :o). Prostě, takhle budeme vypadat až na jaře 2007 přijedem do Běšin (snad) Přes nejmenovaný sousední web o eRkách jsem se prokliklal na TUHLE stránku. Na jednu stranu mi mrzí že už takový auto jezdí, na druhou stranu mam teď dost podkladů na výrobu samolebek pro bojové zbarvení
|
04.06.2006 (Ne) Luky Zkušebně jsme do auta dali motor. Vypadá to že kolem chladiče to vyjde bez problémů, upravíme jen saharu. Díky vyříznuté přepážce necháme asi favořití termostat, teď se tam vejde aniž by tam čemukoliv vadil
|
28.05.2006 (Ne) Luky Tak už nám to jezdí. Zatím sice jen naruční pohon, ale hlavně že už jsme na vlastních...
|
16.05.2006 (Út) Luky Tak zase něco málo aktualizace - auto má nápravy a pár drobností okolo (jako třeba převodovku), něco v interiéru, zkrátka a dobře, brzy už asi půjdeme na vlastní kolečka...
|
26.03.2006 (Ne) Luky V autě už je náprava, teď se snažíme vymyslet jak přiděláme lyžinu Chladič Něco málo interiéru Na předposlední fotce je vidět jeden malý problém - tím že je 5q převodovka delší a táhlo kratší, museli jsme ještě dodatečně posunout držák takové té gumovo-plechové ucpávky tunelu
|
05.03.2006 (Ne) Luky Na autě přibylo několik věcí - přední světla, zavírání nádrže, hlavní brzdový válec, brzdové a jiné trubky vedené vnitřkem, topení, a pár drobností v interiéru. Zároveň jsme ze stodoly přinesli připravenou nápravu a někdy brzo ji tam šoupneme
|
16.01.2006 (Po) Luky V dílně je zima, tak jsem se přestěhoval do sklepa a tam se bavím pucováním chromů. Jde to ale docela dobře, většina z nich byly úplně nové, ještě origo zabalené. Zevnitř pěkně natřit rezistinem aby pár let vydržely. Fotky jsou pořízeny ještě než jsem se do nich pustil
|
02.01.2006 (Po) Luky Tak dneska jsme si přivezli kastli z laku. Odstín červená corrida (je třeba na nových RS od Škody). Strop a část sloupků nasříkány bílým body, protože čalounění se u závoďáku neřeší :o)
|
28.12.2005 (St) Luky 22.12. jsme auto odvezli do lakovny kde se s tátou mezi pohádkama na N@vě bavíme tím že chodíme kitovat a brousit, brousit a kitovat - to aby to bylo dřív a levněji. Dneska už se auto halilo do stříkacího kitu Před odjezdem...
|
25.02.2005 (Pá) Luky Kapsa napasovaná do zadního blatníku (nevěřili byste jak špatně se shání - nevíte o něčem?) Tady jsou vidět zesílená kotvící místa na rám Nově vyrobené kozlíky pro sedačky - ty staré byly děsně ošklivě naohýbané a svařené, navíc byly i dost vysoký
|
10.01.2004 (So) Luky úprava tunelu pro 5q Auto chceme chladit bez použití větráku, s původním chladičem. Jo, všichni tvrdí že to nejde, ale už to někdo zkoušel takhle? A co že to tu vlastně vymýšlíme? Ten šikmý plech dole před chladičem jsme probourali a udělali sání k nohavici, formou tunelu je to až těšně k chladiči (pro spodní část), horní polovina bude mít vymodelovaný tunel od kapsy z blatníku až těsně k chladiči z takovýho toho plastu na rallye zástěrky. Tímto řešením dosáhneme přívodu více vzduchu, ale HLAVNĚ se v těch "tunelech" ten nápor vzduchu nerozbije, jako při klasické koncepci (vzduch vlítne do kapsy jako splašenej, tam si o tu příčku rozbije hlavu a pak se nechá nasát větrákem). Co vy na to? Byl bych rád za diskuzi. Každopádně pokud to fungovat nebude, tak normálně dáme rameno s větrákem a je to.
|
16.08.2003 (So) Luky Auto jsme získali za odvoz - původní plán byl že si z něj uřízneme střechu, oberem pár drobností a zbytek zahodíme. Během rozebírání jsme přišli na to že skelet je v hodně slušném stavu (nakonec jsme jenom vyměnili prahy a zavařili pár dírek), a že by to prostě byla škoda. Padlo tedy rozhodnutí postavit si rádoby tovární rallyovou tisícovku. Auto bude červený se dvěma bílými pruhy, světelná rampa, loukotě. Až potud to bude stejný, ale dovnitř přijde ochranný rám (jenom oblouk se vzpěrama ve dveřích), sedáky MTX, pásy Britax (to bylo spíš až v RSach, ale sem se to taky docela hodí), motor nejspíš favorit a 5qalt. Bačkůrky už jsou připravený. Společně se sedačkama a pásama se nám doma válí už řádku let, stříkli jsme je sprejem a nechali utočit na soustruhu
|
15.08.2003 (Pá) Luky ***VELKÝ DÍK PATŘÍ PETŘÍKOVI, KTERÝ MI ZASLAL PŮVODNÍ VERZI ČLÁNKU O KTEROU JSEM PŘIŠEL KDYŽ JSEM HO PŘEDĚLÁVAL NA DENÍK, TAKŽE JSEM NÁSLEDNĚ MOHL DOPLNIT PRVNÍ DVA ROKY STAVBY***
|